زمانی که می خواهید برای بودجه و تلاش های
همچنین شرکت هایی که در بازاریابی خود از محتوای ویدئویی استفاده می کنند ۲۷ درصد نرخ کلیک (CTR) و ۳۴ درصد نرخ تبدیل بیشتری دارند و درآمد سالانه ی آن ها نیز تا ۴۹ درصد رشد سریع تری را تجربه می کند.
شاید در نگاه اول، ویدئو مارکتینگ فرایند ی مبهم، گران و پیچیده ای به نظر برسد، ولی واقعاً این طور نیست. ویدئو مارکتینگ می تواند به سادگی ِتصویربرداری ازطریق تلفن همراه و اضافه کردن موسیقی مناسب و لوگوی شرکت باشد. بهتر است در این زمینه از تعابیر غیرضروری اجتناب کنیم: بازاریابی ویدئویی یعنی ویدئو را به شیوه ای به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنید که نرخ شناخت و آگاهی از برند شما افزایش پیدا کند. همه ی ویدئوهای دارای اسپانسر که در شبکه های اجتماعی به صورت پاپ آپ (Pop Up) مشاهده می کنید، خبرنامه های ایمیلی که در آن ها فیلمی به نمایش درمی آید، ویدئوهایی که در صفحات اصلی وب سایت ها و وبلاگ ها تعبیه می شود، انواعی از بازاریابی ایمیلی هستند.
تاکنون تحقیقات متعددی به رابطه ی مثبت ویدئو و افزایش نرخ تبدیل اشاره کرده اند. یک ویدیوی قانع کننده، کاملاً رفتار مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار می دهد و حتی یک بازدیدکننده ی ساده را به یک لید (مخاطب بالقوه) تبدیل می کند. اگر تیم بازاریابی بتواند ازطریق یک فیلم تأثیرگذار، احساسات و هیجانات درستی را در بینندگان به وجود آورد، به ابزار بازاریابی قدرتمندی دست یافته است. از طرف دیگر ویدئو می تواند نکات آموزشی محصول و گواهینامه های مرتبط را بهتر به تصویر بکشد، که به نوبه ی خود نرخ تبدیل را با شتاب فزاینده ای بالا می برد.
حجم بالای ایمیل های اسپم، بازاریابی ایمیلی را با چالشی جدی مواجه کرده است و برندها به سختی تلاش می کنند فهرست مخاطبان را به باز کردن ایمیل های خود تشویق کنند. طبق آمار، اگر از واژه ی <<ویدئو>> در عنوان ایمیل های شرکت استفاده کنید، احتمال باز شدن ایمیل های شما به شدت افزایش پیدا می کند. شاید عجیب به نظر برسد ولی ایمیل هایی که حاوی ویدئو هستند، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد بیشتر از سایر ایمیل ها باز می شوند. در اغلب موارد، نمی توانیم منکر شویم که تماشای یک ویدئو ساده تر از مطالعه ی محتوای متنی است؛ مخصوصاً اگر در ویدیوها، روش استفاده از محصول یا نکاتی را نمایش دهید که ازطریق توصیفات متنی، به سادگی قابل درک نیستند، بازدهی ویدئو را بیشتر می کنید.
موتورهای جست وجو به دنبال محتوایی هستند که تعامل بیشتری با مخاطبان برقرار می کند. هیچ چیز به اندازه ی ویدئو، کاربران را به مدت بیشتری در صفحات وب سایت نگه نمی دارد. همچنین نباید
ویدئو راهی عالی برای ساخت <<شخصیت برند>> است و به شما امکان می دهد با بینندگان ارتباط برقرار کرده و اعتماد آن ها را جلب کنید. ۹۰ درصد از کاربران معتقدند که ویدیوهای محصول، در فرایند ی تصمیم گیری آن ها مفید واقع می شوند. هرچه ویدیوهای بیشتری درزمینه ی
باید این واقعیت را بپذیریم که در عصر ویدیوهای ویروسی زندگی می کنیم (
۸۳ درصد از کسب وکارها معتقدند که ویدئو، نرخ بازگشت سرمایه ی فوق العاده ای دارد. گرچه ویدئو ساده ترین و ارزان ترین راه تولید محتوا نیست، ولی در طول زمان ارزش و بازدهی عالی خود را نشان می دهد. از طرف دیگر، ابزارهای آنلاین ویرایش ویدئو، دائماً در حال بهبود هستند و استفاده از آن ها هرروز مقرون به صرفه تر می شود. شما در حال حاضر با گوشی هوشمند خود نیز می توانید ویدیوهای زیبایی بسازید.
نکته ی مهم: نیازی نیست که حتماً ویدیوی بی نقصی بسازید. محتوای سناریو بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.
پاسخ این سؤال سخت نیست: همه ی کسب وکارها. صرف نظر از اینکه چه محصولی تولید می کنید و در چه صنعت یا بازاری در حال رقابت هستید، ویدیوها برای بازاریابی وب سایت یا وبلاگ شما ابزاری ضروری به شما می روند. اگر تاکنون نتیجه ی مثبتی از بازاریابی ویدیویی نگرفته اید، احتمالاً روی گزینه ی اشتباهی دست گذاشته اید. همان طور که در ادامه ی این مطلب خواهید دید، بازاریابی ویدیویی از جنبه های مختلف، به دسته های کاملاً متنوعی تقسیم می شود.
پیش از آنکه فیلم برداری را شروع کنید، باید نوع ویدیوی موردنظر خود را مشخص کنید. فهرست زیر در مرحله ی اول به شما کمک می کند تا انتخاب مناسبی داشته باشید:
ویدیوهای دمو (Demo Videos) نشان می دهند که محصول شما چگونه کار می کند. در ویدئو دمو، شما بینندگان را در یک تور نرم افزاری همراهی می کنید و نحوه ی استفاده از محصول را توضیح می دهید. یا محصول فیزیکی را
ویدیوهای برند معمولاً به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگ تر ساخته می شوند و دیدگاه، مأموریت یا محصولات و خدمات سطح بالای شرکت را نمایش می دهند. هدف از فیلم های برند، ایجاد آگاهی در مورد شرکت و جذب مخاطبان هدف است.
اگر کسب وکار شما میزبان یک کنفرانس، میزگرد، حامی مالی یا هر نوع رویداد دیگری است، می توانید مصاحبه های جالبی ترتیب دهید و از آن ها، یا از سخنرانی های باکیفیت تصویربرداری کنید.
مصاحبه با کارشناسان داخلی یا رهبران فکری صنعت، یک راه عالی برای اعتمادسازی و نشان دادن اعتبار برند به مخاطبان هدف است. اینفلوئنسرهای صنعت خود را شناسایی کنید و صرف نظر از اینکه دیدگاه موردنظر شما را به اشتراک می گذارند یا خیر، نظرات و مباحثات آن ها را به مخاطبان نشان دهید.
ویدیوهای آموزشی می توانند نکات جدیدی به مخاطبان شما یاد بدهند، یا برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در مورد کسب وکار و راه حل های شما ساخته شوند. به علاوه تیم های فروش و خدمات نیز در زمان کار با مشتریان، از این فیلم ها استفاده می کنند. به یاد داشته باشید که ویدئوهایی که نحوه ی انجام کاری را توضیح می دهند، نام برند را در صنعت مربوطه ماندگار می کنند.
این ویدیوها باید به مخاطبان نشان دهند که چرا به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند. بسیاری از فیلم های توضیحی، روی یک سفر تخیلی پرسونای خریدار تمرکز می کنند که پی یافتن راه حلی برای یک مشکل است. این شخص با خرید محصولات یا خدمات شرکت، مسئله را برطرف می کند.
مخاطبان بالقوه، می خواهند اطمینان پیدا کنند که محصول شما می تواند مشکل آن ها را حل کند. یکی از بهترین راه های اثبات این موضوع، ساخت ویدیوهای مطالعات موردی است که مشتریان وفادار و خشنود شما را به تصویر می کشد. این افراد بهترین پشتیبانان و مدافعان شما هستند. این مشتریان جلوی دوربین، چالش های خود را یادآوری می کنند و توضیح می دهند که شرکت شما چگونه به آن ها کمک کرده است.
ویدیوهای زنده یا لایو، پشت صحنه و چشم انداز خاص شرکت را به مخاطبان نشان می دهند. فیلم های زنده، نرخ و مدت تعاملات را به شدت افزایش می دهند. مدت زمانی که کاربران برای تماشای ویدیوهای زنده صرف می کنند، ۸.۱ برابر ویدیوهای عادی است. فیلم زنده ی مصاحبه ها، سخنرانی ها و رویدادها، مخاطبان را تشویق می کند که نظرات خود را ارسال کنند و سؤالات بیشتری بپرسند.
ویدئو می تواند به راه بسیار خلاقانه ای برای ادامه ی مکالمه یا پاسخ دادن به افراد (ازطریق ایمیل یا سایر کانال ها) تبدیل شود. شما می توانید به کمک نرم افزارها یا ابزارهای آنلاین، توصیه های شخصی سازی شده را در قالب ویدئو آماده کنید. این فیلم ها تجربه ای دلپذیر و منحصربه فرد به مخاطبان شما ارائه می دهند و آن ها را به سمت سفر خریدار هدایت می کنند.
قبل از برنامه ریزی، ضبط یا ویرایش، باید هدف تولید ویدئو را مشخص کنید. زیرا همه ی تصمیم هایی که در طول فرایند تولید ویدئو اتخاذ می شود، به هدف ویدئو و اقداماتی بازمی گردد که می خواهید بینندگان پس از تماشای ویدئو انجام دهند. اگر با تیم بازاریابی روی یک هدف واحد به توافق نرسید، در دام فیلم برداری و بازنویسی مجدد و ویرایش های متعدد گرفتار می شوید و زمان زیادی را از دست می دهید.
اکثر ویدیوهای تجاری به یک اسکریپت نیاز دارند. برای نوشتن فیلم نامه، کار را به همان شیوه ای آغاز کنید که گویی یک پست وبلاگ را می نویسید. به این ترتیب ابتدا طرح کلی داستان مشخص می کنید. سپس نکات کلیدی را فهرست کرده و به صورت منطقی مرتب کنید.
نکته ۱: نباید بیننده را منتظر نگه دارید تا در لحظات پایانی به منظور ویدئو پی ببرد.
نکته ۲: لحن ویدئو باید محاوره ای باشد. جملات پیچیده، اصطلاحات تخصصی و عبارات رسمی را به حداقل برسانید.
بسیاری از کسب وکارها به علت عدم اطمینان از تجهیزات خود، تجربیات ویدیویی را کنار می گذارند. اما یادگیری فیلم برداری وماً خسته کننده نیست، مخصوصاً که شما به احتمال زیاد، یک دوربین مناسب به همراه دارید: دوربین موبایل.
پیش از اینکه فیلم برداری با دوربین موبایل را شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که فضای ذخیره سازی کافی دراختیار دارید. در بخش تنظیمات، دریافت اعلان های مختلف در طول فیلم برداری را غیرفعال کنید. گوشی را به صورت افقی تنظیم کنید و به اندازه ی کافی به سوژه ی موردنظر نزدیک شوید. هدف این است که از ویژگی زوم استفاده نکنید، زیرا کیفیت ویدئو کاهش پیدا می کند. برای اینکه فیلم برداری بهتری داشته باشید، ابتدا انگشت خود را روی سوژه بگذارید تا کلمات AE/AF Lock را مشاهده کنید. در این حالت وقتی دوربین را به حالت تصویربرداری تغییر می دهید، دوربین به صورت خودکار روی صحنه تطبیق می یابد.
همچنین تا حد ممکن از فلش گوشی استفاده نکنید. سعی کنید نور محیط را به شیوه ای تنظیم کنید که همه چیز طبیعی به نظر برسد.اگر منابع روشنایی شما کم است، روی نورپردازی های ارزان قیمت سرمایه گذاری کنید.
دوربین های Prosumer: این دوربین ها درواقع پل بین دوربین های کامپکت و دوربین های پیشرفته تر هستند. دوربین های Prosumer برای افرادی مناسب اند که ویدیوهای بیشتری بسازند، اما درعین حال گزینه ی ضبط فوری را هم ضروری می دانند. اغلب این دوربین ها لنز ثابتی دارند که کار با آن ها را ساده تر می کند.
دوربین های حرفه ای مانند DSLRها: این دوربین ها امکان تنظیمات شخصی در سطحی دقیق را فراهم می کنند. هنگامی که با دوربین حرفه ای کار می کنید، می توانید از لنز متناسب با فاصله ی کانونی مطلوب استفاده کنید. دوربین های DSLR در اصل برای
زمانی که می خواهید استودیو داخلی شرکت را آماده کنید، هزینه ها به سرعت افزایش می یابند. شما خیلی زود متوجه می شوید که نه تنها به دوربین، بلکه به سه پایه یا تریپاد، نور، میکروفن و لوازم دیگری نیاز دارید. عجله نکنید. اگر دانش فنی بیشتری کسب کنید، متوجه می شوید که واقعاً نیازی به امکانات پرهزینه ندارید. گزینه های مقرون به صرفه و همچنین ساخت شخصی لوازم جایگزین به شما کمک می کند فیلم های بسیار باکیفیتی تولید کنید.
تجهیزات پایه ای: صرف نظر از اینکه با دوربین موبایل فیلم برداری می کنید یا دوربین حرفه ای، همیشه از یک تریپاد استفاده کنید تا تصویربرداری یکنواخت و باثباتی داشته باشید. باتری ها و حافظه ی SD کارت دوربین را فراموش نکنید. زیرا ضبط تصویر، باعث می شود هر دو آیتم سریع تر از عکاسی به پایان برسند. هرگز به میکروفون داخلی دوربین اکتفا نکنید. میکروفون داخلی به اندازه کافی قدرتمند نیست که بتواند صدای مطلوبی ضبط کند. در عوض شما باید چندین قطعه تجهیزات صوتی باکیفیت را فراهم کنید. یکی دیگر از عناصر ضروری تصویربرداری، نور است. روش سنتی تنظیم نور که به ویژه برای مصاحبه ها مورداستفاده قرار می گیرد، نورپردازی سه نقطه ای نام دارد. در این روش نور اصلی را در زاویه ی ۴۵ درجه نسبت به سوژه تنظیم می کنید و نور پرکننده یا Fill Light را نیز با زاویه ی ۴۵ درجه مخالف نور اصلی قرار می دهید تا از ایجاد سایه جلوگیری کند. نور سوم، نوری است که از بالا و پشت به سوژه می تابد و باعث می شود او از پس زمینه جدا به نظر برسد.
اطمینان حاصل کنید که اتاق فیلم برداری، زیاد خالی نیست. در صورت نیاز لوازم دیگری مانند مبل ها و صندلی های بیشتر و یک کتابخانه را به اتاق استودیو اضافه کنید تا اکو کاهش پیدا کند.
قرار گرفتن جلوی دوربین، همیشه به کمی آمادگی نیاز دارد. بهتر است سناریوی ویدئو را در همان آغاز کار به سوژه ی موردنظر تحویل دهید، اما به او بگویید که نیازی نیست همه چیز را حفظ کند. در عوض یک
این روزها بسته به سطح مهارت، بودجه و
هنگامی که می خواهید ویدئو را در بهترین کانال ها منتشر کنید، باید عناوین، توصیفات و متاداده ی ویدئو را بهینه سازی کنید. به طورکلی، ویدئو نیز مانند هر محتوای دیگری، مستم رعایت کردن قوانین سئو است. به علاوه بسته به اینکه ویدئو را صرفاً برای صفحه نمایش موبایل آماده می کنید یا می خواهید آن را در صفحه ی فرود وب سایت منتشر کنید، به ویرایش و تنظیمات متفاوتی نیاز دارید.
همان طور که در توضیحات تجزیه وتحلیل کمپین های بازاریابی آنلاین گفتیم، در ویدئو مارکتینگ هم باید نتایج محتوای خود را اندازه گیری کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند
اگر یک صفحه فرود خاص برای محتوای ویدئوی ایجاد کرده باشید، به راحتی متوجه می شوید که این محتوا تا چه اندازه در فعالیت های سایت مؤثر است. باتوجه به اینکه صفحات فرود حاوی ویدئو، نرخ تعاملات را حدوداً چهار تا هفت برابر افزایش می دهند، باید بازدهی قابل توجهی را شاهد باشید.
در مرحله ی بعد حساب های رسانه های اجتماعی شرکت را بررسی کنید و ببینید کدام ویدئو، چندین بار به اشتراک گذاشته شده، ریتوییت شده یا در یوتیوب دیده شده است. روند نتایج را در یک ساعت خاص از روز و یک روز از هفته زیر نظر بگیرید. این داده ها به شما نشان می دهند که چگونه می توانید هنگام ارسال و به اشتراک گذاری ویدئو، بهتر عمل کنید.
منبع:
درباره این سایت